Handcrafted in Amsterdam

Veelgestelde vragen

Welkom bij onze FAQ, we hebben geprobeerd de meest voorkomende vragen te beantwoorden.

Levering & retourbeleid

Hieronder vind je een aantal veel gestelde vragen over verzenden, retourneren en ruilen

Rekenen jullie verzendkosten?

Wij rekenen verzendkosten. Bestellingen worden meestal binnen 1 á 2 werkdagen geleverd door PostNL of DHL (met track&trace). Binnen Nederland maken wij gebruik van de koeriersdiensten van PostNL en buiten Nederland is dat DHL.

De tarieven voor Nederland:

  • Bestelwaarde lager dan €50,- daar rekenen wij een verzendkosten voor van €4,25 
  • Bestelwaarde hoger dan €50,- daar van is de verzending gratis.

De tarieven voor Europa:

  • Bestelwaarde lager dan €100,- daar rekenen wij een verzendkosten voor van €6,49 
  • Bestelwaarde hoger dan €100,- daar van is de verzending gratis.

De tarieven voor de rest van de wereld:

  • Daar rekenen wij een standaard verzendkosten voor van €9,95. 
Hoe lang is de garantie geldig?

Wildenberg armbanden worden met de hand gemaakt. Hierdoor is er de volledige aandacht om de best mogelijke kwaliteit te leveren richting jou.zijn gemaakt met de grootste zorg. Maar mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met de armband dan bieden wij een garantie aan van 6 maanden. Als er binnen deze periode schade ontstaat, zullen we de armband repareren of vervangen voor een nieuwe. Stuur een e-mail met je vraag en bestelnummer naar contact@wildenbergwear.nl. Wij zullen binnen 24 uur reageren om jouw probleem op te lossen.

Van welke vervoerders maken jullie gebruik?

Wij bezorgen met PostNL en DHL. Voor brievenbuspakketten in Nederland maken wij gebruik van PostNL en voor pakketten van DHL. Zendingen naar het buitenland worden standaard verzonden met DHL.

Orders

Hieronder vind je een aantal veel gestelde vragen over je bestelling

Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

Als een bestelling doordeweeks wordt geplaats dan zal die binnen 1 á 2 werkdagen worden afgeleverd. Binnen Nederland worden pakketten met 2 armbanden verzonden als PostNL brievenbuspakket (waardoor jij niet hoeft thuis te blijven). Bestellingen met meer dan 2 armband worden per pakketpost verzonden via DHL. Zodra de bestelling is verzonden ontvang je een email met een Track & Trace code en houden wij je op de hoogte van de verzendstatus.

Welke betaalmogelijkheden accepteren jullie?

Wij accepteren betalingen via; iDeal, Apple Pay, Google Pay, Shop Pay, Klarna,  Creditcard (Mastercard, Visa en American Express).

Mag ik mijn bestelling gratis retourneren?

Helaas hanteren wij geen gratis retournering. Deze kosten zijn voor je eigen rekening. Voorafgaand aan het retourneren dien je de bestelling bij ons aan te melden via een e-mail naar contact@wildenbergwear.nl.

Waarom geen gratis retournering? Dat komt omdat wij willen voorkomen dat mensen onnodig veel gaan bestellen. Waardoor onze bijdrage aan de CO2 uitstoot toeneemt.

Binnen 14 dagen zullen wij het geld terugstorten op je rekening.

Ruilen?

Wil je een andere maat of armband ontvangen, volg dan het proces via ruilen.

Ik heb een gratis cadeau ontvangen bij mijn bestelling, mag ik deze houden als ik retourneer?

Als je een gratis cadeau bij je bestelling hebt ontvangen en je armband(en) terugstuurt voor een terugbetaling, dient het gratis cadeau ook te worden meegestuurd. Zo niet, dan wordt het cadeau voor de volledige waarde van je terugbetaling afgetrokken. Als je gewoon je armband(en) omruilt voor een andere maat of kleur, mag je het gratis cadeau natuurlijk houden.

Voorafgaand aan het retourneren dien je de bestelling bij ons aan te melden via een e-mail naar contact@wildenbergwear.nl.

Onze armbanden

Hieronder vind je een aantal veel gestelde vragen over je armband

Hoe bepaal ik mijn pols maat?

Gebruik een meetlint om de omtrek van je pols op te meten en kies de juiste maat. Let op: de pols maat is niet gelijk aan de lengte van een armband. Om de juiste maat te bepalen trek je het meetlint strak aan. 

Je leest het uitgebreid terug op "Hoe bepaal jij je pols maat?"

Hoe onderhoud ik mijn armband?

Daar hoef je eigenlijk weinig voor te doen. Doordat wij gebruik maken van sterke  materialen is onze Wildenberg armband een zeer duurzame armband die voor meerdere jaren mee gaat.

Let vooral op de volgende punten om ervoor te zorgen dat de armband ook jaren mee gaat:

  • Draag de Wildenberg armband niet tijdens het slapen en sporten
  • Vermijd contact met water zoals; strand, zwembad en douche.
  • Vermijd chemische reinigingsmiddelen en haarspray.
Welke maat moet ik kiezen voor een cadeautje?

Je wilt een armband cadeau geven maar weet de pols maat niet. Geen probleem! Wij adviseren voor een man, maat M.

Wil je een andere armband opmeten? Dan raden wij je aan de gehele armband op te meten (inclusief sluiting). De maat van deze armband kun je bij de bestelling in de notitie plaatsen, bij het bekijken van de winkelwagen.

Daarnaast zit er bij elke eerste bestelling een meetlint om je pols op te meten. Zodat je de armband gemakkelijk kan ruilen voor de juiste maat.

De armband past niet, wat nu?

Heb je 14 dagen geleden of minder een bestelling geplaatst? Dan heb je recht om de armband te retourneren zonder hier een reden voor te geven. Vervolgens krijg je dan het volledige orderbedrag gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van je thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen voor een brievenbuspakket circa €4,30 of een digitale postzegel (zonder track & trace) van €1,20, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.

Indien je hiervan gebruikt wilt maken zal de armband met alle geleverde toebehoren (gratis cadeau, meetlint en sieradendoosje) in de originele staat en verpakking aan ons worden geretourneerd.

Binnen 14 dagen zullen wij het geld terugstorten op je rekening.

Ruilen?

Wil je een andere maat of armband ontvangen, volg dan het proces via ruilen.

Ik ben de schroef (pin) verloren, wat nu?

Je kan een nieuwe schroef (pin) bestellen via onze website.

Heb je antwoord op je vraag niet gevonden?

Aarzel niet om contact met ons op te nemen